Adidas ALL DAY is een nieuwe fitnessapp voor vrouwen

Adidas heeft een nieuwe sportapp voor vrouwen: ALL DAY. De app is nu al in betaversie te proberen en werkt op iPhones en Android-toestellen. ALL DAY richt zich op vier gebieden: beweging, voeding, mindset en rust. Dagelijks krijg je een oefening of opdracht die daarop aansluit, zoals luisteren naar muziek waarmee je beter slaapt of voedingstips. Adidas werkt daarvoor samen met partners zoals Google’s Alphabet en het American College of Sports Medicine.

De analyse van data gebeurt door Verily, het dochterbedrijf van Alphabet dat zich met gezondheid en verbetering van je leven bezighoudt. Door je gedrag te analyseren kan de app betere adviezen geven, die ze Discoveries noemen. Die Discoveries kunnen te maken hebben met de genoemde gebieden, zoals workout-oefeningen of voedingstips.

Bij de start zullen er 12 Discoveries in de app aanwezig zijn, daarna volgen er maandelijks nieuwe tips en adviezen zodat de app niet gaat vervelen. Adidas heeft hiervoor celebrity trainer Stephen Cheuk, yogadocent Adriene Mishler en Top Chef-deelneemster Candice Kumai ingeschakeld. Voor de muziek hebben ze DJ Nina Las Vegas weten te strikken.

ALL DAY richt zich vooral op vrouwelijke sporters, die wat meer variatie willen en nieuwe dingen willen proberen. Volgens Adidas kunnen ze op die manier een fitte levensstijl toegankelijker maken, terwijl het tegelijk leuk blijft om te doen.

Adidas Chameleon wearable

Adidas Chameleon

Volgens geruchten gaat Adidas in 2017 ook nog een nieuwe lifestyle-wearable uitbrengen, met de naam Adidas Chameleon. Deze is te zien op de foto hierboven. Het gaat hier om een armband met LED-lampjes waarop je je statistieken kunt aflezen. De armband zou vergelijkbaar zijn met de miCoach Fit Smart en heeft een optische hartslagmeter, die je ondersteunt bij het sportieve gedeelte van de ALL DAY-app. De armband zou vooral gericht zijn op vrouwen en komt in meerdere kleuren op de markt, met onder andere keuze uit metallic kleurtjes en speciale bandjes.

De Chameleon komt waarschijnlijk deze zomer op de markt, gelijktijdig met de definitieve versie van de ALL DAY-app.

Adidas gaf eerder aan dat ze geen nieuwe hardloophorloges willen maken, maar dat ze nog wel actief blijven op het gebied van wearables en apps. Ze besloten eerder het miCoach-platform te sluiten om voorrang te geven aan Runtastic, een serie apps en wearables die ze via een overname in handen kregen. Verder is Adidas van plan om het Runtastic-platform open te zetten voor externe partijen.

Adidas ALL DAY downloaden

Je kunt je hier aanmelden om Adidas’ ALL DAY-app nu alvast te proberen. Ook kun je alvast de ALL DAY-blog van Adidas lezen, waar je artikelen vindt rondom de thema’s Movement, Nutrition, Rest en Mindset.